Wednesday, May 25, 2011

Camille Corot

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Willibald Sauerländer reviews the exhibition


L’Armoire secrète: Eine Leserin im Kontext (The Secret Cabinet: A Reader in Context),  an 
exhibition at the Oskar Reinhart Collection, Winterthur, Switzerland, February 4–May 15, 2011.
                                              
in New York Review of Books, April 28 2011 issue, in an article titled Quiet 
Genius - here's an excerpt:


"The high point of the show is La Femme à la perle from the Louvre. The title is eloquently 
misleading, for what gleams on the sitter’s chaste brow is not a pearl but only a leaf. Again we 
have a picture of a Parisienne—we even know the model’s name—dressed as an Italian peasant, 
but above all, it is a daring metamorphosis of the most famous portrait of the Italian Renaissance, 
Leonardo’s Mona Lisa. We know Leonardo’s portrait as a work shrouded in legend, inviting 
travesty, mystified by exegetes. Corot’s portrait is the purest echo of that masterpiece.

His circumspect approach does not subvert Leonardo’s greatness. Here too, he remained the lark 
next to the eagle. He has adopted everything from his predecessor—the shadows playing about the 
eyes, mouth, and cheeks, the hands laid one upon the other—but the appearance of La Femme à la 
perle seems suffused with the naturalness of Corot’s landscapes. She is a Mona Lisa who has read 
Rousseau."



Here are the two portraits discussed side by side:



     




     




Left: Jean-Baptiste-Camille COROT: La Femme à la perle, circa 1858–1868, 
Musée du Louvre, Paris


Right: Leonardo di ser Pietro DA VINCI, known as Leonardo da Vinci: Portrait of 
Lisa Gherardini, wife of Francesco del Giocondo, between 1503 and 1506, Musée 
du Louvre, Paris





3 comments:

  1. Je n'ai pas de contact direct, il est important que vous soyez d'accord avec moi sur ce point, le résultat de ma recherche sera beaucoup plus profond dans la recherche.
    sur les deux portraits

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  2. regardé Cela a attiré mon attention
    regardé bien entre la facon de cest femme au penture
    Jean-Baptiste-Camille Corot: La femme à la perle
    Mona Lisa, par Leonardo da Vinci,
    sur les mains les deux femmes
    je pence sur une chose qui vrémant cacher sur cette femme c'est la même
    Qu'est-ce que cela signifie?
    regarder la façon de c'est main la meme façon
    Les mesures non plus de soixante-quinze
    Regardez le bout des doigts
    la façon de les doigts
    regarder la façon de c'est main la meme façon
    Je regarde ces deux dessins comme la même femme
    Je veux trouver le secret du dessin
    Mais positionné légèrement différemment sur l'avant-bras. La Joconde est au poignet. L'autre est sur les avant-bras.
    ces la meme femme
    Ils sont célibataires et peints deux fois quand ils étaient jeunes et après qu'ils sont devenus adultes voir bien
    je pence sur ça
    entre 1516 est 16870
    regardé la date de penture
    est tu vas compris
    Elle a laissé ses habitudes dans la façon dont elle était assise
    Tout le monde à une habitude
    je veux dire 1687?
    je suis trés sur
    ces la meme femme
    La posture des mains est identique
    Elle est restée anonyme dans les deux règles
    la femme à la parole et la joconde

    Rappeler
    je suis sur de ma recherche

    Je ne sais pas mais j'ai l'impression que c'est vrai car elles sont sur le même geste et elles se ressemblent

      Je n'ai pas de contact direct, il est important que vous soyez d'accord avec moi sur ce point, le résultat de ma recherche sera beaucoup plus profond dans la recherche.
    sur les deux portraits

    Je suis venu à réaliser que la peinture de Mona Lisa n'est pas pour l'artiste Divense
    c'est pour artiste Jean-Baptiste-Camille Corot

    Fin de la discussion
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  3. watched This caught my attention
    looked good between the way of this is hug woman
    Jean-Baptiste-Camille Corot: The woman with the pearl
    Mona Lisa, by Leonardo da Vinci,
    on the hands the two women
    I pence on a thing that vehemently hide on this woman it's the same
    What does that mean?
    look at the way it's hand the same way
    The measures were not more than seventy-five
    Look at your fingertips
    the way of the fingers
    look at the way it's hand the same way
    I look at these two drawings as the same woman
    I want to find the secret of drawing
    But positioned slightly differently on the forearm. The Mona Lisa is on the wrist. The other is on the forearm.
    these the same woman
    They are single and painted twice when they were young and after they became adults see well
    I pence on that
    between 1516 is 16870
    watched the date of hinge
    is you understood
    She left her habits in the way she was sitting
    Everyone has a habit
    I mean 1687?
    I am very sure
    these the same woman
    The posture of the hands is identical
    She remained anonymous in both rules
    the woman speaks and the joconde

    Call back
    I am sure of my research

    I do not know but I feel that it's true because they have the same gesture and they look alike

      I do not have direct contact, it is important that you agree with me on this point, the result of my research will be much deeper in the research.
    on both portraits

    I came to realize that Mona Lisa's painting is not for artist Divense
    it's for artist Jean-Baptiste-Camille Corot

    End of the discussion
    Write a message ...

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